مقدمه: دوره نوجوانی یک دورۀ انتقالی بحرانی بین کودکی و بزرگسالی و یک رشد سریع در حوزه های جسمی، روانشناختی و اجتماعی است(لا و یوئن، 2013).نوجوان در شرف رویارویی با مسائلی همچون کار، روابط اجتماعی، مسئولیتهای خانوادگی، تفریحات، علایق حرفه ای و زمینه های فرهنگی میباشد (بن زور و زیندر، 2012).
مقدمه: خود، مفهوم محوری بسياري از نظريه پردازان شخصيت ميباشد. طرحواره هاي خود نتيجه گيري های شناختی درباره خود هستند که قویاً از راه بازخوردهای والدینی و از طریق تجارب دیگر دوران کودکی کسب میشود، تغییر طرحوارههای خود میتواند از طريق تلاش عمدی برای پيش بردن خود به سمت خود ممكن آينده صورت گيرد.
هدف: پژوهش حاضربررسی نقش کیفیت رابطه مادر- کودک و طرحواره ی ناسازگار خودگردانی و عملکرد مختل با اضطراب کودکان است.
مقدمه: براساس مطالعه ملي بيماري ها و آسيب ها در ايران، افسردگي سومين مشكل سلامتي كشور است. افسردگی نوعی اختلال خلقی است که میتواند بر رفتار، شناخت و دیگر عواطف فرد تأثیر منفی بگذارد.
مقدمه: پدیده دروغگویی به عنوان عاملی که میتواند مبنای ایجاد روابطی غیر واقعی میان انسانها باشد، به عنوان یک آسیب در روابط اجتماعی مطرح است و برای کم نمودن این آسیب، نیاز است که منشاء دروغگویی مشخص شود و از این طریق راهکارهای لازم برای کاهش آن را بکار برد.
مقدمه: در سالهای اخیر، روانشناسان علاقمند به حيطه روانشناسي مثبت نگر، توجه خود را بر منافع بالقوه احساسهاي مثبت، نظير احساس شادكامي و قابلیتهای معنوی از قبیل هوش معنوی معطوف كرده اند.