هدف: اثربخشی آموزش مهارتهای دهلیزی بر عملکرد مهارتهای حل مسئله دانش آموزان دختر با مشکلات ریاضی است.
مقدمه: تمامی متخصصان بهداشت روانی، معتقدند نخستین سال های زندگی نقش تعیین کننده ای در سازش یافتگی سال های آتی دارد و میتواند تحول عاطفی و شناختی بهنجار را به مخاطره بیاندازد و توفیق در تحقق وظایف تحولی و کلیدی کودک در هر مرحله را با چالش مواجه سازد بنابراین تلاش برای شناخت مسایل و اختلال های دوران کودکی به منظور پیشگیری از مشکلاتی که آینده فرد را تهدید میکنند، شدت گرفته است.
مقدمه: مشكلات اضطرابي از جمله شايع ترين مشكلات در سنين كودكي و به ويژه در زمان ورود به مدرسه ميباشد. عوامل مرتبط با والدين از جمله اضطراب خود والدين، رفتارهاي فزون حمايت گرانه و فقدان تعامل مثبت ميان والد- كودك، سبک دلبستگی و مولفه هاي والديني مربوط به آن، به ويژه حساسيت مادرانه از جمله عوامل موثر بر مشكلات اضطرابي كودكان ميباشد.
مقدمه: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی قصه خوانی مادران بر کاهش نشانه هاي پرخاشگری در کودکان پيش دبستاني انجام شد.
مقدمه: مشکلات اجتماعی در کودکان بیش فعالی و نقص در توجه و تمرکز گاهی موجب بروز الگوهای ناسازگارانه در محیط خانواده و حتی اجتماع میگردد و موجب واکنش منفی خانواده، اطرافیان و مدرسه میشود که کاهش اعتماد به نفس و احساس بیکفایتی در این کودکان را در پی دارد.
هدف: هدف این پژوهش، بررسی اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر افزایش کیفیت زندگی نوجوانان دختر با علایم افسردگی بود.